Tüm marketlerde satışı yasaklandı! Bugün resmen başladı

Tarım ve Orman Bakanlığı, tüketicileri yanıltıcı ürün etiketleriyle mücadele amacıyla yeni bir tebliğ yayımlayarak, eritme peynirlerin ambalajlarındaki bazı ifadeleri yasakladı.

Bu düzenleme, özellikle eritme peynirlerin ambalajlarında “tulum, örgü, çeçil, dil, tel, kaşar, ve tost peyniri” gibi terimlerin kullanılmasını engellemeyi hedefliyor. Yalnızca bu ifadelerle tanımlanan peynirlerin satışının yasaklanacağı belirtiliyor.

Bu yeni düzenleme, geçtiğimiz günlerde “limon suyu, narlı sos” gibi taklit ürünlerin satışını yasaklayan Bakanlığın, market raflarındaki ürünlerin etiketlerine dair daha kapsamlı bir düzenleme getirmesi anlamına geliyor.

ERİTME PEYNİRLERDE YENİ DÜZENLEME

Yeni tebliğ taslağı eritme peynirlerin ambalajlarındaki bazı ifadeleri yasaklıyor. Bu ifadeler arasında “tulum, örgü, çeçil, dil, tel, kaşar, ve tost peyniri” bulunuyor. Bu ifadelerin ambalajlarda yer aldığı ürünlerin satışı yasaklanacak ve sadece bu terimlerle tanımlanan peynirler raflardan çekilecek.

TAKİT ÜRÜNLERİNE SINIRLAMALAR

Bakanlık ayrıca, zincir marketlerde satılan “aromalı” ürünlere de sınırlamalar getirecek. Özellikle “muzlu, çilekli, fındıklı” gibi ifadelerle tanıtılan gofretlerin, bu isimlerle satışının yasaklanması ve ambalajlarda sadece “aromalı” ifadesinin kullanılmasının zorunlu hale getirilmesi planlanıyor.

TÜKETİCİYİ YANILTMA ENGELLENİYOR

Karma Grup Regülasyon ve Operasyon Direktörü Didem Altuntaş, düzenlemenin temel amacının tüketiciyi yanıltmayı engellemek olduğunu belirtti. Altuntaş, “Eritme peynirler, geleneksel ve yöresel peynirleri veya coğrafi işaretli peynirleri çağrıştıracak şekilde üretilip piyasaya sunulamayacak. Tulum, örgü, çeçil, dil, tel, abaza, kaşar peyniri gibi ifadeler bu kapsamda değerlendirilecek” dedi.

Ayrıca, eritme peynirlerinin etiketlerinde ürün adının en az 3 mm punto büyüklüğünde ve temel görüş alanında yer alması gerektiğini vurguladı.

Ürün adı algısı yaratacak “sürülebilir, ultrafiltrasyon, üçgen, tost için” gibi ifadelerin, ürün adıyla aynı büyüklükte olmaması ve etiket üzerinde ürün adından daha büyük bir puntoda yer almaması gerektiği belirtildi.

Bu düzenlemeler, tüketicilerin daha güvenli ve şeffaf bir şekilde ürün satın almalarını sağlamak amacıyla hayata geçiriliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir